УВЕДОМЛЕНИЕ
ЗА ПРОВЕЖДАНЕ НА ОБЩЕСТВЕНИ КОНСУЛТАЦИИ ПО ПРОЕКТИ ЗА ИЗМЕНЕНИЕ НА:
- Наредба определянето и администрирането на местните такси и цени на услуги на територията на община Кайнарджа
- Наредба за условията и реда за съставяне на тригодишна бюджетна прогноза за местните дейности и реда за съставяне, обсъждане, приемане, промяна, изпълнение и отчитане на бюджета на община Кайнарджа
- Наредба за овладяване популацията на безстопанствените кучета на територията на община Кайнарджа
- Наредба за управление на общинските пътища на територията на община Кайнарджа
- наредба за реда и организацията за поемане, обслужване и управление на общински дълг в община Кайнарджа
- Наредба за реда и условията за отглеждане на селскостопански животни на територията на община Кайнарджа
- Наредба № 1 за опазване на обществения ред и чистотата на община Кайнарджа
- Наредба за управление и стопанисване на общинските гори
- Наредба за реда за поставяне на преместваеми обекти, елементи на градското обзавеждане, рекламни, информационни и монументално-декоративни елементи, съгласно закона за устройство на територията
- Наредба за принудителното изпълнение на заповеди за премахване на незаконни строежи или части от тях от община Кайнарджа
- Наредба за определяне размера на местните данъци на територията на община Кайнарджа
- Наредба за провеждане на публични търгове и публично оповестени конкурси за предоставяне под наем и разпореждане с общинско имущество на община Кайнарджа
- Наредба за реда на придобиване, управление и разпореждане с общинско имущество
Съгласно чл. 26 от Закона за нормативните актове, в законоустановения срок от 30 дни, Община Кайнарджа чрез настоящото публикуване предоставя възможност на заинтересованите лица да направят своите писмени предложения и становища по проекти за изменение на горепосочените наредби на e-mail: kain_s@abv.bg или в деловодството на Община Кайнарджа на адрес : с. Кайнарджа, ул. „Димитър Дончев“ 2, ет. 2, стая 302 до 17:00 часа на 20.12.2024 г.
- Мотиви за изменение на наредбите
- На 20 август 2024г. в Държавен вестник брой 70 е обнародван Закон за въвеждане на еврото в Република България.
Съгласно § 6, ал. 1 от Преходните и заключителни разпоредби на Закона за въвеждане на еврото в Република България, държавните органи и органите на местното самоуправление приемат в 6-месечен срок от влизането в сила на този закон:
1. подзаконови нормативни актове по прилагането на този закон;
2. изменения и допълнения в подзаконови нормативни актове, необходими за изпълнението на този закон във връзка с въвеждане на еврото като парична единица на Република България.
Измененията и допълненията в актовете влизат в сила от датата на въвеждане на еврото в Република България. Дата на въвеждане на еврото в Република България е датата, определена в Решение на Съвета на Европейския съюз за приемането на еврото от Република България, прието в съответствие с чл. 140, параграф 2 от Договора за функционирането на Европейския съюз и Регламент на Съвета на Европейския съюз, приет в съответствие с чл. 140, параграф 3 от Договора за функционирането на Европейския съюз.
Съгласно чл. 12 от закона в съответствие с чл. 4 от Регламент (ЕО) № 1103/97 превалутирането от левове в евро се извършва, като числовата стойност в левове се раздели на пълната числова стойност на официалния валутен курс, изразен с шест цифри с всичките пет знака след десетичната запетая. Официалният валутен курс не се закръглява или съкращава при извършването на превалутирането.
Съгласно чл. 13 от закона в съответствие с чл. 4 и 5 от Регламент (ЕО) 1103/97 след превалутиране получената сума се закръглява до втория знак след десетичната запетая на базата на третия знак след десетичната запетая в съответствие със следното математическо правило за закръгляване:
1. когато третият знак след десетичната запетая е по-малък от пет, вторият знак след десетичната запетая остава непроменен;
2. когато третият знак след десетичната запетая е равен на или по-голям от пет, вторият знак след десетичната запетая се увеличава с една единица.
1.2. Конкретните предложения за определянето на размера на предложените нови тарифи за определяне на базисна месечна наемна цена за квадратен метър полезна площ при предоставяне на имоти под наем, съобразно вида на извършваната дейност, конструкцията на сградата и зоните на териториално разположение в Наредбата за реда на придобиване, управление и разпореждане с общинско имущество се налага във връзка със с промените в икономическата обстановка, адекватността на предлаганите услуги, обхвата на работата и необходимото време за изпълнение по съответното административно производство. При определяне на размера на новите тарифи са отчетени спецификата на работа, служителите, които взимат участие при обработката на внесената документация, необходимото време за подготовка на процедурите, проверка на място, изготвяне на документа, както и разходваните материали, средствата за техническо оборудване и софтуер. За подготовката на всяка процедура се влага работно време, което, отнесено към разходите за работна заплата и осигурителни вноски на експерти и специалисти - надхвърля определената в настоящия момент базисна месечна наемна цена.
Промени касаещи тарифите по Приложение 1 към Наредбата за реда на придобиване, управление и разпореждане с общинско имущество не са извършвани от 2013 г.
- Цели, които се поставят с изменението на предлаганите Наредба:
- Привеждане на всички наредби в съответствие с нормативните и обществено икономическите промени в страната.
2.2. Ефективно разпределение на общинските ресурси чрез определяне на адекватни базисни месечни наемни цени в Наредбата за реда на придобиване, управление и разпореждане с общинско имущество .
- Очаквани резултати от изменението на наредбите
- С приемането на направените промени на действащите към момента Наредби, ще бъде приведена в съответствие - местната подзаконовата нормативна уредба с разпоредбите на нормативния акт от по–висока степен.
- Възстановяване на по-голяма част от разходите на общината по предоставяните услуги, ефективно разпределение на общинските ресурси.
- Финансови средства, необходими за прилагане изменението на наредбите
За изменения в наредбите не са необходими допълнителни финансови средства на общината.
- Анализ за съответствието с правото на Европейския съюз
Предложените проекти са разработени в съответствие с Европейското законодателство и са в съответствие с нормативни актове от по-висша степен, приети от законодателната и изпълнителната власт в Република България.