ПРСР 2014-2020

22/5/2019
Финансирането по проекта е със средства по Програма за развитие на селските райони  2014-2020, мярка 7 „Основни услуги и обновяване на селата в селските райони,  подмярка 7.2 „Инвестиции в създаването, подобряването, или разширяването на всички видове малка по мащаби инфраструктура
БЕНЕФИЦИЕНТ: Община Кайнарджа
ПО ДОГОВОР НОМЕР: BG06RDNP001-7.001-0082-C01/09.05.2019г
Обект: Реконструкция и рехабилитация на съществуващи улици и тротоари в община Кайнарджа.
Ситуация - Настоящият проект обхваща реконструкция и рехабилитация на съществуващи улици и тротоари в община Кайнарджа, както следва:
 
Улица „Първа”, село Голеш с дължина 1244м
Теренът, на който е разположена улицата е с постоянно падащ надлъжен наклон – в началото е 4, 8 %, докато в края на участъка е 1, 2 %. Отводняването е повърхностно. По цялото протежение на улицата вдясно на 3-5м. преминава необлицован отводнителен канал.
Съществуващите напречни профили са двустранни, като наклона варира от 0,5 до 2,5 %. Ширината на уличната настилка от км.0+000 до км.1+000 е 5,5м, а след това до края се уширява от 5,5м до 8,5м.
Състояние на пътната настилка
Състоянието на уличната настилка е определено на база извършени подробни огледи и експертна оценка на видовете повреди и причините за появата им. Използваният подход за оценката е анализ на съществуващите повреди. Характерно за улицата са напречните и надлъжните пукнатини. Повечето от пукнатините са над 5мм. Има и множество дупки, които обаче са на повърхностния пласт асфалтобетон. На няколко места има мрежовидни пукнатини по 20-30 м2, характерни за по - слаба основа.
Състояние на отводняването
Вследствие на лошото състояние на уличната настилка и неравномерните напречни наклони отводняването не е добро. В края на улицата в настилката са се образували многобройни дупки, вследствие на лошото отводняване.
Принадлежности на улицата
По улицата, вдясно има ограничителна система с дължина 200м, заради висок насип /смесен профил/, огражддения за пешеходци и др. Предвижда се обновяването им.
 
Улица „Хан Тервел”, село Средище с дължина 1040м
Теренът, на който е разположена улицата е с много стръмни надлъжни наклони, достигащи до 8,9 %. Отводняването е повърхностно.
Съществуващите напречни профили са двустранни, като наклона варира от 0,5 до 2,5 %. В първите 80м ширината на уличната настилка е 6,0м ограничена от улични бордюри и тротоари от плочки. След това ширината на настилката става 5,5м и няма бордюри и тротоари.
Състояние на пътната настилка
Състоянието на уличната настилка е определено на база извършени подробни огледи и експертна оценка на видовете повреди и причините за появата им. Използваният подход за оценката е анализ на съществуващите повреди.
Характерно за улицата са напречните и надлъжните пукнатини. Повечето от пукнатините са над 5мм. Има и множество дупки, които обаче са на повърхностния пласт асфалтобетон. На няколко места има мрежовидни пукнатини по 8-10 м2 характерни за по-слаба основа.
Състояние на отводняването
Вследствие на лошото състояние на уличната настилка и неравномерните напречни наклони отводняването не е добро. Поради големите надлъжни наклони между банкетите и настилката са се образували вдлъбнатини, които са основа за подкопаване на настилката.
Принадлежности на улицата
По улицата няма характерни принадлежности – ограничителни системи, парапети, ограждения за пешеходци и др. В проекта се предвиждат такива.
 
Улица „Добруджа”, село Средище - тротоари с дължина 2957 м
Ситуация, надлъжен и напречен профил на улицата
Ситуационно улицата е изпълнена съгласно действащия план за регулация.
Дължината на застроената част на улица „Добруджа” е 1680м.
Теренът, на който е разположена улицата е с плавни надлъжни наклони от 0,9% до 3,9%.
Отводняването е чрез изградена дъждовна канализзация. На всеки уличен отток по уличното платно в тротоара се намира РШ, съответно ляво и дясно.
Съществуващите напречни профили са двустранни, като наклона варира от 0,5 до 2,5%. Ширината на уличната асфалтобетонова настилка е 9,0м, следват легнали улични бордюри 18/35/50. След бордюрите до оградите има около 3,0-3,5м площ в която са разположени тротоар и зелена площ, като в различните участъци зелената площ е до оградите или обратно до бордюрите.
Тротоара от лявата част варира от 1,5м до 1,8м, а от дясната 2,50м.
 
Състояние на тротоарите
Състоянието на тротоарите е много лошо. От изграждането им с тротоарни плочки преди 25-30 години не са ремонтирани. Лошото им състояние се характеризира с:
  • Повдигане от корени на дърветата и съответно изчезване на плочките;
  • Разкопаване поради ремонт на водопроводи;
  • Преминаване на автомобили за стопански входове и гаражи;
  • Пропадане на подпорни стени на огради и съответно ги няма и плочките;
 
Единствено в зоната на центъра вдясно около 90м преди 10г. е направена реконструкция на пространството между уличните бордюри и сградите – около 5-6м в което са оградени с архитектурни орнаменти зелени площи и монтирани нови шестоъгълни цветни плочки, някои от които вече са се разрушили. /Забележка: цветните плочки не издържат дълго време на атмосферни влияния/.
 
Състояние на отводняването
При рехабилитацията на уличното платно уличните оттоци са с нови метални решетки. Ревизионните шахти в които отива повърхностната вода и които са в тротоара са в изключително лошо състояние. На голяма част им липсват капаците и са покрити с някакви различни ст.бетонови плочи за да не падне някой в тях. Почти всички са на ниво по – ниско спрямо нивото на тротоара. Поради тези причини тротоарите не се ползват и населението на с. Средище върви по уличното платно, включително и учениците от Гимназията по механизация на селското стопанство, която е в края на селото и които отиват до центъра. По улицата обаче преминава цялото автомобилно движение  Силистра – Добрич – Варна и е много натоварена. Това създава опасност от автомобилни злополуки.
 

Прикачени файлове